Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2008

ΜΙΣΕΛ ΟΜΠΑΜΑ: Η ΝΕΑ ΠΡΩΤΗ ΚΥΡΙΑ (forthnet.gr)




















forthnet.gr
6/11/2008

"Είμαι ένα στατιστικό λάθος. Ένα μαύρο κορίτσι, που μεγάλωσε στη Νότια Πλευρά του Σικάγου...Δεν θα έπρεπε να βρίσκομαι εκεί", δήλωσε πρόσφατα η Μισέλ Ομπάμα, η νέα Πρώτη Κυρία των Ηνωμένων Πολιτειών.

Οι υποστηρικτές του Μπαράκ Ομπάμα την παρομοιάζουν ως μια νέα Τζάκι Κένεντι: νέα και κομψή, δεν "μασάει τα λόγια της και έχει καυστικό χιούμορ". Οι αντίπαλοί του την κατηγορούν για αντι-αμερικανισμό, υπεροψία, ακόμα και ρατσισμό.

Η 44χρονη Μισέλ Ομπάμα παραδέχεται ότι είχε δισταγμούς όταν ο σύζυγός της άρχισε την δύσκολη πορεία του προς τον Λευκό Οίκο. Ήθελε να προστατεύσει την οικογενειακή τους ζωή. Δέχτηκε με δύο όρους: πρώτο να βλέπει ο Ομπάμα τις δύο κόρες τους--την 10χρονη Μάλια και την 7χρονη Σάσα--τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα και να κόψει το κάπνισμα. Ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ εκπλήρωσε μόνο τον πρώτο όρο...

Παιδί μιας μετριοπαθούς οικογένειας, η Μισέλ Ομπάμα μεγάλωσε στην πιο φτωχή συνοικία του Σικάγου. Ο πατέρας της Φρέιζερ Ρόμπινσον δούλευε όλη του τη ζωή στον Δήμο αν και έπασχε από σκλήρυνση κατά πλάκας. Η μητέρα της Μάριαν μεγάλωνε τα παιδιά τους.

Η Μισέλ κατάφερε να γίνει δεκτή στο πανεπιστήμιο του Πρίνστον το 1981 και να σπουδάσει Κοινωνιολογία. Το θέμα της διατριβής της είχε να κάνει με τις φυλετικές διακρίσεις.

Ψηλή και λεπτή--έχει ύψος 1,82μ.--δεν ήθελε να ασχοληθεί με κάποιο άθλημα απλώς επειδή ήταν "ψηλή, μαύρη και αθλητική", διηγούνται οι καθηγητές της.

Μετά το Πρίνστον φοίτησε στη Νομική Σχολή του Χάρβαρντ και ασχολήθηκε με την δημοσιογραφία. Τότε γνώρισε τον μελλοντικό σύζυγό της. Στην αρχή αντιστάθηκε, αλλά τελικά την έπεισε όταν είδαν μαζί μια ταινία του Σπάικ Λι.

Μετά τον γάμο τους το 1992 εγκατέλειψε τον ιδιωτικό τομέα και σήμερα είναι αντιπρόεδρος του πανεπιστημιακού νοσοκομείου της πόλης, υπεύθυνη για τις εξωτερικές σχέσεις.

Η κ. Ομπάμα ήταν ένας από τους στυλοβάτες της προεκλογικής εκστρατείας του συζύγου της. Έδωσε εκατοντάδες συνεντεύξεις και μίλησε αμέτρητες φορές σε συγκεντρώσεις οπαδών του.

"Ο σύζυγός μου θα γίνει ένας εξαιρετικός πρόεδρος", είπε χαρακτηριστικά σε μια από τις συνεντεύξεις της.

Τα μέσα ενημέρωσης, αλλά και η σύζυγος του Μακέιν, αμφισβήτησαν τον πατριωτισμό της όταν δήλωσε: "Για πρώτη φορά στην ενήλικη ζωή μου είμαι πραγματικά περήφανη για την χώρα μου".

"Προφανώς και αγαπάω την χώρα μου, σε κανένα άλλο μέρος εκτός Αμερικής δεν θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα η ιστορία μου", εξήγησε η ίδια.

"Δεν κρατάω τη γλώσσα μου. Πειράζω τον άντρα μου. Είναι απόλυτα ικανός να αντιμετωπίσει μια δυναμική γυναίκα. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που τον κάνουν ικανό να γίνει πρόεδρος", επισήμανε.

Αλλά όπως φαίνεται η Μισέλ Ομπάμα δεν θέλει να παίξει σημαντικό ρόλο στον Λευκό Οίκο. Με τον Μπαράκ "μιλάμε για όλα, αλλά δεν είμαι πολιτικός του σύμβουλος. Είναι η γυναίκα του", είχε επισημάνει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου