Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2008

Τι αποκάλυψε ο πρόεδρος του ομίλου Cosco, cpt Wei Jiafu Σχεδιάζει δίκτυο εμπορικών λιμένων με κέντρο τον Πειραιά Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ



Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Τελευταία Ενημέρωση : 25/11/2008 12:02

Το τρίπτυχο των σχεδίων του κινεζικού κολοσσού για το λιμάνι του Πειραιά αποκάλυψε χθες ο πρόεδρος του ομίλου Cosco, cpt Wei Jiafu, στην πρώτη επίσημη συνέντευξη Τύπου που έδωσε στην Ελλάδα.


Ο πρόεδρος του ομίλου Cosco, cpt Wei Jiafu, τόνισε χθες στους Ελληνες δημοσιογράφους ότι σχεδιάζει να μετατρέψει τον Πειραιά σε βασική πύλη του διαμετακομιστικού εμπορίου για την Ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια με την Άπω Ανατολή.
Μία ημέρα πριν υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης των προβλητών δύο και τρία του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο Μέγαρο Μαξίμου ανάμεσα στον ίδιο και το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ [OLPr.AT] , Νίκο Αναστασόπουλο, παρουσία του πρωθυπουργού, Κώστα Καραμανλή, και του προέδρου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Χου Ζιντάο, ο captain Wei περιέγραψε με τρεις λέξεις το πρόγραμμα που θα αναπτύξει η Cosco στη χώρα.

«Νέες επενδύσεις, θέσεις εργασίας και φορτία εμπορευμάτων». «Η Cosco θέλει να βοηθήσει τη χώρα σας να γίνει βασική πύλη του διαμετακομιστικού εμπορίου για την Ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια με την Άπω Ανατολή».

Τελικός στόχος για την Cosco είναι να δημιουργήσει, με επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά, ένα δίκτυο λιμένων στη περιοχή από τα οποία θα διακινούνται τα φορτία που θα μεταφέρει στη Γηραιά Ήπειρο από την Άπω Ανατολή. Δεν παρέλειψε να αναφερθεί όμως και στα σχέδια της Cosco και για περαιτέρω επενδύσεις στην Ελλάδα, οι οποίες περιλαμβάνουν τους τομείς της μεταποίησης των Logistics και των οδικών μεταφορών.

Όσον αφορά την απόφαση της Cosco να επενδύσει στην Ελλάδα ο πρόεδρος του ομίλου ξεκαθάρισε στους Ελληνες δημοσιογράφους ότι αυτό έγινε το 2006 όταν επισκέφθηκε την Κίνα ο Ελληνας πρωθυπουργός. Όπως επεσήμανε έγινε τότε μια διερευνητική πρόταση από ελληνικής πλευράς στην Cosco η οποία ανταποκρίθηκε, και ακολουθώντας τις διαδικασίες που επέλεξε το ελληνικό κράτος, κέρδισε στο διαγωνισμό και από τον ερχόμενο Οκτώβριο θα αναλάβει την διαχείριση του ΣΕΜΠΟ για διάρκεια 35 ετών.

Όπως τόνισε η κίνηση της ελληνικής κυβέρνησης εντάσσεται στο σχέδιο μεταρρυθμίσεων που υλοποιεί για την ελληνική οικονομία, αφού έκρινε όπως είπε ότι δεν λειτουργούν ανταγωνιστικά. Κίνηση την οποία χαρακτήρισε ως σωστή και σοφή. «Από την εμπειρία μας χρειάζεται να αναπτυχθούν τα λιμάνια μιας χώρας για να αναπτυχθεί στη συνέχεια και η οικονομία», ανέφερε και προσέθεσε: «Και στην Κίνα πριν από 30 χρόνια ανοίξαμε ''τα σύνορά μας'' για επενδύσεις στα λιμάνια μας από τρίτες χώρες, οι οποίες τα εκσυγχρόνισαν».

Τα εργασιακά

Στα εργασιακά θέματα εστίασε ο πρόεδρος του ομίλου Cosco κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου. Επανέλαβε πολλές φορές ότι οι εργαζόμενοι δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν. Από τις επενδύσεις που θα κάνουμε θα δημιουργηθούν τουλάχιστον 1.000 νέες θέσεις εργασίας, ανέφερε. Για τις θέσεις αυτές θα προσληφθούν Ελληνες πολίτες, και όχι Κινέζοι. «Οι μόνοι Κινέζοι θα είναι δύο ή τρεις που θα αναλάβουν τη διοίκηση της εταιρείας που θα δημιουργηθεί για τη διαχείριση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων».

Πρόκειται για πάγια πολιτική της Cosco η οποία έχει εφαρμοσθεί και στις άλλες επενδύσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις όπως στις ΗΠΑ, το Βέλγιο, την Ιταλία και στην Ολλανδία. Έφερε για παράδειγμα το λιμάνι της Μασαχουσέτης που όταν έκλεισε χάθηκαν 9.000 θέσεις εργασίας. Στη συνέχεια ανέλαβε η Cosco της διαχείριση του λιμανιού και δημιούργησε 9.000 θέσεις εργασίας. Στο τέλος παρασημοφορήθηκε από τον κυβερνήτη της Μασαχουσέτης όσο και από τα συνδικάτα των λιμενεργατών.

Όσον αφορά το συγκεκριμένο αριθμό υπογράμμισε ότι αυτός θα αποφασιστεί μετά την ανάληψη της διαχείρισης του ΣΕΜΠΟ από την Cosco τον Οκτώβριο του 2009. Σχετικά με το καθεστώς κάτω από το οποίο θα γίνουν οι προσλήψεις, αν θα είναι σύμφωνα με την Πανελλαδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, η με τις συμβάσεις που υπάρχουν σήμερα στον ΟΛΠ ο cpt Wei ανέφερε ότι θα γίνουν σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία και αφού πρώτα συζητήσουν με τις ενώσεις των εργαζομένων.

Οι επενδύσεις στο λιμάνι

Οι επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά θα φτάσουν τα 350 εκατ. ευρώ. Αφορούν την απόκτηση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού και μηχανογράφησης στον προβλήτα ΙΙ και την κατασκευή και τον εξοπλισμό του προβλήτα ΙΙΙ. Με τον τρόπο αυτό στον προβλήτα ΙΙ του ΣΕΜΠΟ η Cosco θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει τέσσερα containerships δυναμικότητας 10.000 teu το καθένα ταυτόχρονα, και ακόμα δύο ίδιας δυναμικότητας στον προβλήτα ΙΙΙ που σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα των επενδύσεων θα πρέπει να είναι έτοιμο μέχρι το τέλος του 2015.

Από την εμπορευματική κίνηση που θα δημιουργηθεί η Cosco θα αναπτύξει τα έσοδά της από τα οποία ο ΟΛΠ θα λαμβάνει ένα ποσό 22% με 24% σε ετήσια βάση. Συνολικά η Cosco αναμένεται να καταβάλει στον ΟΛΠ 4,3 δισ. ευρώ σε βάθος 35 ετών εκ των οποίων τα 3,4 δισ. ευρώ εγγυημένα.

Η επόμενη ημέρα

Η Cosco, με επίκεντρο το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, ανέφερε ο cpt Wei στοχεύει να δημιουργήσει ένα δίκτυο λιμένων και πλοίων στην περιοχή για να αναπτύξει το εμπόριο από την Άπω Ανατολή στην Ευρώπη και αντίστροφα. Μάλιστα όταν ολοκληρωθούν οι επενδύσεις στο ΣΕΜΠΟ σχεδιάζεται εκτός από τα πλοία της Cosco να βάλουν ρότα για Ελλάδα και τα πλοία μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών με τις οποίες ο κινεζικός όμιλος συνεργάζεται.

Παράλληλα, χθες, ο πρόεδρος του ομίλου Cosco «άνοιξε τα χαρτιά του» και για τα σχέδια που έχει η Cosco για άλλες επενδύσεις στη χώρα. Όπως σημείωσε, χωρίς να προσδιορίσει το χρονοδιάγραμμα, ο κινεζικός όμιλος στοχεύει να κάνει και άλλα επιχειρηματικά ανοίγματα. Σε ερώτηση που του έγινε απάντησε ότι υπάρχουν σχέδια για το μέλλον για να γίνει μεταποίηση προϊόντων στη χώρα μας. Επίσης σημείωσε ότι το επόμενο επιχειρηματικό βήμα του κινεζικού ομίλου στη χώρα μας είναι ο τομέας των logistics και οι οδικές μεταφορές.

Η οικονομική κρίση δεν ανησυχεί την Cosco

Με αφορμή την παγκόσμια οικονομική κρίση, και το επενδυτικό σχέδιο που ανέλαβε να υλοποιήσει στη χώρα μας ο κινεζικός κολοσσός, ο captain Wei Jiafu ήταν καθησυχαστικός. Όπως υπογράμμισε η σύμβαση παραχώρησης θα διαρκέσει 35 χρόνια και ο ίδιος πιστεύει ότι: «το οικονομικό τσουνάμι δεν θα κρατήσει τόσο αφού αν γίνει αυτό θα καταστραφεί ο κόσμος».

«Ήδη», ανέφερε, «οι κυβερνήσεις τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ υλοποιούν μέτρα στήριξης της οικονομίας, ενώ ανάλογα πράττει και η Κίνα». «Με την οικονομική κρίση όλοι πανικοβλήθηκαν και άρχισαν να τρέχουν σαν να έχει γίνει σεισμός», προσέθεσε: «Χρειάζεται να επανέλθει η εμπιστοσύνη στην οικονομία. Όταν φύγει ο πανικός θα επανέλθει η εμπιστοσύνη στην οικονομία. Πιστεύω ότι στο εξάμηνο του 2009 θα ανέβει η αγορά στη ναυτιλία», και κατέληξε: «Σε βάθος 35 ετών η επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά θα είναι κερδοφόρος».

Ποιος είναι ο όμιλος

Η China Ocean Shipping Group Company - Cosco Group είναι η μητρική εταιρεία της Cosco Pacific που αναλαμβάνει από τον Οκτώβριο του 2009 τη διαχείριση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ Α.Ε. για διάρκεια 35 ετών, αποτελεί την μεγαλύτερη κρατική εταιρεία θαλάσσιων μεταφορών στη Κίνα.

Διαχειρίζεται ένα στόλο από 800 εμπορικά πλοία συνολικής χωρητικότητας 51 εκατ. dwt. Τα πλοία της έχουν την δυνατότητα να μεταφέρουν σε ετήσια βάση περίπου 400 εκατ. τόνους εμπορεύματα. Σε μέγεθος στόλου containerships η εταιρεία είναι πρώτη στη Κίνα και έκτη παγκοσμίως. Τα πλοία του ομίλου πιάνουν σε 1.500 λιμάνια σε 160 χώρες όλου του κόσμου. Επίσης διαθέτει και ένα στόλο από τα πλέον μοντέρνα σούπερ τάνκερ χωρητικότητας 300.000 τόνων το καθένα.

Ο όμιλος έχει αναπτύξει ένα δίκτυο logistics και τα τελευταία τέσσερα χρόνια βρίσκεται σταθερά στις 100 μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου στη Κίνα.

Επίσης ο όμιλος της Cosco βρίσκεται στην πέμπτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης σε ό,τι αφορά τη διαχείριση εμπορικών λιμένων. Διαχειρίζεται 23 Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων σε όλο τον κόσμο, με το συνολικό αριθμό των προβλητών να ανέρχεται σε 140.

Αντάλλαγμα Παραχώρησης 4,3 δισ. ευρώ

Το συνολικό αντάλλαγμα της παραχώρησης που θα καταβάλει η Cosco στον ΟΛΠ ανέρχεται σε 4,3 δισ. ευρώ σταδιακά στη διάρκεια των 35 ετών της σύμβασης εκ των οποίων τα 3,4 δισ. ευρώ η Cosco τα έχει εγγυηθεί.

Το αντάλλαγμα του ΟΛΠ βασίζεται σε ποσοστό επί των ετησίων συνολικών εσόδων της ΑΕΑΣ (Μεταβλητό Αντάλλαγμα) το οποίο ανέρχεται σε 21% για τα πρώτα 8 χρόνια της παραχώρησης και σε 24,5% από τον ένατο χρόνο και μετά. Εκτός από το ετήσιο αντάλλαγμα, επιπλέον καταβάλλεται στον ΟΛΠ:

-αρχική καταβολή 50 εκατ. ευρώ που θα καταβληθούν εντός 15 ημερών από τη δημοσίευση της κύρωσης της σύμβασης στο ΦΕΚ.

-Επιπρόσθετη καταβολή 700.000 ευρώ σε πέντε ετήσιες δόσεις από την 1/1/2010, που αφορά στην κοστολογική επιβάρυνση της ΟΛΠ ΑΕ για τη διαχείριση και την εν γένει παρακολούθηση της λειτουργίας της Σύμβασης, καθώς και

-Σταθερό ετήσιο αντάλλαγμα Ι & ΙΙ βάσει του μήκους και της έκτασης των Προβλητών που ανέρχεται σε τιμές 2008 σε περίπου 5 εκατ. ευρώ για τον προβλήτα ΙΙ και 2 εκατ. ευρώ για τον προβλήτα ΙΙΙ, προσαυξανόμενο με το Δ.Τ.Κ. +2% κατ΄ έτος.


--------------------------------------------------------------------------------

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου